3 Amerikan Performans Arabası


Makale Gövdesi:

Üç müthiş Amerikan yapımı performans otomobili olduğuna inandığım şeyi formüle etmek için zamanda geriye adım atarken yanımda ol: Ford Mustang, Dodge Challenger ve Chevrolet Camaro. Şu anda sadece Mustang üretimde ve Challenger 2009'da geri geliyor. GM henüz Camaro'yu inşa etme taahhüdünde bulunmadı, ancak şirketin araba ve kardeşi Pontiac Firebird lehine bir karar vermesi muhtemel. bu yaza kadar. Peki, onları diğerlerinden ayıran Amerikan performans arabaları hakkında ne var? Tek kelimeyle: kas. Bu üç aracı karşılaştırırken okumaya devam edin ve otomobillerin arkasındaki kültürü açıklamaya yönelik zayıf girişimlerimi sizinle paylaşın.


Performans arabalarından bahsederken Chevy Corvette ve Dodge Viper'ı unuttum mu sanıyorsun? Hayır yapmadım. Her iki model de performans arabalarının yanı sıra yarış arabalarıdır. Öte yandan Mustang, Challenger ve Camaro, kaslı seri üretim performans otomobilleridir. Tipik bir yarış arabasının yol tutuşu, sürüşü ve performansında bir kas arabasına göre bir fark vardır.


Tipik olarak, bir kas arabası, 1960'larda ve 1970'lerde ABD otoyollarında yaygın olan bazı büyük arabaların bir coupe versiyonuydu. Bununla birlikte, Mustang ve Camaro ayrı ayrı tasarlandı [her ikisi de diğer modellerden yoğun bir şekilde ödünç alınmış olsalar da] ve bu "midilli" arabalar başlı başına bir kategoriydi. Karşılaştırma için, zamanının Mopar otomobillerinin performans versiyonu olan Dodge Challenger'a katılıyorlar. Üçü de o zamanın eleştirmenleri tarafından karşılaştırıldı ve üçü de üretimin arttığı birkaç yıl içinde bir kez daha karşılaştırılacak.


<b>Ford Mustang</b> -- Benimle Nisan 1964'e, Amerika'nın uzay yarışına yoÄŸun bir ÅŸekilde dahil olduÄŸu, Lyndon Johnson'ın baÅŸkan olduÄŸu ve General Motors'un özerkliÄŸi yönettiÄŸi bir döneme geri dönün. Ford, kendi adına, yıllardır GM'nin peÅŸinden koÅŸuyordu, ancak 1950'lerin sonundaki baÅŸarısız Edsel'ler ÅŸirkete çok pahalıya mal olmuÅŸtu. Yine de, New York Dünya Fuarı'nın zamanıydı ve Ford, en yeni teklifi olan Mustang'i tanıtmak için fuar ve televizyon teknolojisini kullandı. Fairlane ve Falcon'dan ödünç alınan 2+2 coupe, 1964 ½ modeli, satılan ilk modeldi ve yeni bir aracın ÅŸimdiye kadarki en iyi tanıtımı olarak kabul ediliyor. V6 motor standardı ve V8 isteÄŸe baÄŸlı olarak, tamamen yeni Mustang hızla satış rekorları kırdı ve o zamandan beri sıcak bir satıcı oldu. Gerçekten de, 2005 yılında "retro" görünümlü Mustang'in piyasaya sürülmesiyle birlikte, hem DaimlerChrysler hem de General Motors kendi rakip modellerini ürettiÄŸi için, otomobil bir kez daha kas otomobil segmentinde ilgi uyandırdı.


<b>Dodge Challenger</b> -- Dodge Charger ve Plymouth 'Cuda dahil olmak üzere daha önceki güçlü otomobillerin başarısından sonra, Dodge Challenger 1970 modeli olarak piyasaya sürüldü. Araba, sac biraz farklı olmasına ve dingil mesafesi birkaç santim gerilmiş olmasına rağmen, 'Cuda'dan büyük ölçüde ödünç aldı. Piyasaya sürüldüğü sırada kas araba dönemi düşüşte olduğundan, Challenger iptal edilmeden önce sadece beş model yılı sürdü. Şu anda birçok otomobil fuarında sergilenen Challenger konsepti, 1970 tasarımına dayanıyor ve ülke çapında mesaj panoları ve blogların konuşması. Birçok sahip tarafından tercih edilen Hemi motorlu motorları arayın; Arabanın mevcut Magnum vagonu ve Charger sedan ile bazı teknolojileri paylaşması muhtemel.


<b>Chevrolet Camaro</b> -- Mustang çıktığında GM direksiyonda uyuyordu. Şirketin yanıt vermesi yaklaşık üç yıl aldı ve verdiğinde sonuç Camaro ve Pontiac Firebird oldu. Her iki araba da yıllar içinde iyi satılmış olsa da, hiçbiri Mustang'in satış seviyelerine ulaşamadı ve son arabalar 2002'de satıldığında, üretim bir damlama düştü. Yine de, 35 yıl sonra Camaro'nun sonu, isme olan ilgiyi yeniden canlandırdı ve retro Mustang sayesinde, tüm kas otomobil kategorisi bir kez daha büyüyor. 2002'den bu yana ilk Camaro olmak için 2010 Camaro'yu arayın; Ragtop versiyonu da düşünülüyor.


Peki, bugünlerde kimin bir kas araba satın alması beklenebilir? Tıpkı benim gibi insanlar: orijinal modellerle büyüyen orta yaÅŸlı erkekler. Buna ek olarak, piyasada bulunan pek çok kompakt otomobilin “ben de” görünümünden bıkmış yepyeni bir genç nesil sürücü. Günümüzün güçlü otomobilleri, günümüz teknolojisinden yararlanırken orijinallerin görünümünü birleÅŸtirdikleri için önceki dönem otomobillerinden çok farklıdır. Böylece, performanstan ödün vermeden yakıt tasarrufu makul düzeyde olacaktır: gerçek bir kazan-kazan durumu.


Hayır, bir Mustang, Challenger ve Camaro'nun trafik ışığında sıraya girip ışığın yeşile dönmesini beklediğini görmek için sabırsızlanıyorum. Yeni bir kas araba dönemi geliyor ve bunun için çok heyecanlıyım.