6 Cep Roketi!


Makale Gövdesi:

Arabanızın küçük olması, yavaş olması gerektiği anlamına gelmez. Aslında, bugün yollardaki en hızlı arabalardan bazıları alt kompaktlardır. Nasıl yani? Çünkü sahipleri, onları ek beygir gücü ve ivme elde edebilecekleri noktaya kadar değiştirdiler. Gerçek "cep roketleri" olarak nitelendirilen altı arabaya bir göz atalım.


<b>Argüman adına, cep roketi için bazı temel kurallar şunlardır:</b>


<li>Araç kompakt veya daha küçük olmalıdır.


<li>Motor normal olarak havalandırılmalıdır; turbo şarjlı araba yok - sadece dört silindir.


<li>Aracın yeni sürümlerinin tamamı 20.000 ABD Dolarından daha düşük bir fiyata satılmalıdır.


<b>Aşağıdaki altı arabanın tümü, yukarıdaki koşulların her biri karşılandığında cep roketi olarak nitelendirilir:</b>


Dodge Neon; Ford Focus; Honda Civic; Scion tC; Subaru Impreza; ve Volkswagen Golf.


Ne yazık ki Mitsubishi Eclipse, 20.000$'ın biraz üzerinde bir fiyatla satılıyor ve bu nedenle uygun değil. Ayrıca, bir spor arabaya fazlasıyla benziyor; biz sadece satış sonrası parçalar tarafından dönüştürülmeden önce biraz sade olan araçları inceliyoruz.


Dodge Neon – 2005 son model yılı olduÄŸu için teknik olarak Neon artık üretimde deÄŸil. Yine de 2.0L 132hp motora sahip Neon, araçlarını kiÅŸiselleÅŸtirmekten hoÅŸlanan gençlerin uygun fiyatlı favorisi olmaya devam ediyor.


Ford Focus – Artık limon yok! Focus'un önceki modelleri sorunluydu, ancak araba son birkaç yılda önemli adımlar attı ve Tüketici Raporu'nun tavsiye edilen satın alma etiketini de aldı. Güdük ZX3, 2.0L motoruyla 136 at üretiyor


Honda Civic – 2006 için yeniden tasarlanan Civic, otuz yılı aÅŸkın süredir hayranların favorisi. Ufacık 1.8L motoru etkileyici 140 atı dışarı itiyor. Yeni Civic, ilk Civic'in "hamile paten" görünümünden çok uzak. Sahipleri minnettar.


Scion tC- İki kutu gibi kardeşinin aksine, tC şık görünümlü ve roket gibi bir tavır sergiliyor. Kaputunun altındaki 2.3L ile tC, bu sınıftaki herhangi bir otomobilin en büyük ikinci motoruna sahiptir. Scion ile 160 at alıyorsunuz.


Subaru Impreza – Bu sınıftaki en büyük otomobil en güçlü motora sahip, 173 at üreten 2.5L boxter motor. Daha büyük ve daha güçlü arabalarla çok rekabetçi, ancak yine de "cep roketi" hayranlarının favorisi.


VW Golf – 2.0L 115hp, Golf'ü çalıştırıyor, ancak otomobilin hafifliÄŸi, otoyolda oldukça iyi bir klipsle vızıldamasına izin veriyor.


<b>Cep roketi sahipleri için ek güç elde etmenin en sevilen yolları arasında aşağıdaki satış sonrası parçaların takılması yer alır:</b>


<li>Yeniden kullanılabilir hava filtreleri; en iyi sağlayıcılar şunlardır: K&N ve Green.


<li>Soğuk hava giriş sistemleri; favoriler şunlardır: K&N, AEM ve Airaid.


<li>Cat-back egzoz sistemleri; önde gelen üreticiler şunlardır: Magnaflow ve Vibrant.


<li>Performans çipleri; Hypertech ve Jet Chips öncülük ediyor.


Performans seviyesi artışları beygir gücü, itme ve hızlanma ile ölçülür. Takılan parçalara ve seçilen modele bağlı olarak, iyileştirmeler hafiften önemliye kadar değişebilir. Ne olursa olsun, altı modelin tümü gerçek cep roketleri olma potansiyeline sahiptir ve bu, birine sahip olmanın heyecanının bir parçasıdır.