1.000 Bhp Egzotik Araba - Aralarından Seçim Yapabileceğiniz Üç
Sözcük sayısı:



Makale Gövdesi:

Saf gücü seviyorsanız ve 1.000 bhp üreten bir araba istiyorsanız, artık üç seçeneğiniz var - ve bu, şu anda mevcut motorlardan bu kadar fazla güç alacak olan Ruf ofr Callaway gibi tunerlere gitmeden. 500- 700 hp aralığı. 1000 bhp kulübündeki tjree, Bugatti Veyron 16.4, Bristol Fighter T ve Koenigsegg CCXR'dir. Teorik olarak, bunların hepsi teoride 250 mil için iyidir, ancak pratikte değil.


Sahneye ilk çıkan, dünyanın en hızlı ve en güçlü egzotik arabası olan Bugatti Veyron 16.4, 248 mil / saat azami hıza sahipti.


Mühendislik şaheseri


Bugatti Veyron 16.4, ortada monte edilmiş bir W-16 8.0 litre silindirli motorla, yedi vitesli yarı otomatik şanzımandan dört tekerleğe kadar sürüş ile oldukça bir mühendislik şaheseridir - dört tekerlekten çekiş kesinlikle bu miktarda iyi bir fikirdir. güç. Sadece son derece hızlı olmakla kalmaz, aynı zamanda dört tekerlekten çekiş ile çok kararlıdır. 125 mph'nin üzerinde yavaşlamanıza yardımcı olmak için seramik fren diskleri ve bir hava freni vardır.


1.000 bhp artı kulübe çok şaşırtıcı bir ekleme, 1.012 bhp geliştiren bir motoru olan Bristol Fighter T, Bugatti'den sadece 11 daha fazla! Bu, yüksek hızlı turlar için tasarlanmış önden motorlu, arkadan çekişli bir otomobildir.


Kesin olmak gerekirse, Fighter T'deki V-10 motoru 5.600 rpm'de 1.012 bhp güç üretiyor. Bristol, arabanın en yüksek hızının 270 mil civarında olduğunu, ancak 225 mil / saat'te bir sınırlayıcıya sahip olduğunu söylüyor, bu da en üstte sadece 4.500 dev / dak! Çok fazla üretilmeyecek, bu da onu gerçekten egzotik bir araba yapıyor.


Hızlanma beklediÄŸiniz kadar iyi deÄŸil – ya da belki Bristol Cars'ta sadece alçakgönüllülük – '3,5 saniyenin altında' iken Bugatti Veyron 3 saniyenin oldukça altında. Fark, büyük ölçüde akademiktir - en yüksek hızlar gibi - ancak ortadan motorlu dört tekerlekten çekiÅŸli bir araba, önden motorlu arkadan çekiÅŸli bir arabadan daha hızlı hızlanacaktır. Bristol Fighter'ın arka tekerlekleri 3 saniyenin altına inecek kadar ağırlığa sahip deÄŸil.


Çift turbo V-10


Bu devasa gücü nasıl elde ettiler? Eh, diğer Bristol Fighters gibi, T, 8 litrelik ayarlanmış bir Chrysler V-10 motoruna sahip. Fighter T için, neredeyse iki katı güce bir çift su soğutmalı turboşarj eklediler, böylece bu sihirli 1.000 bhp rakamını aşabildiler, 5.600 dev / dak'da 1.012 bhp, 4.500 dev / dak'da 1.036 lb ft (1.400 Nm) tork elde ettiler. Bu, maksimum tork için oldukça yüksek bir hızdır, ancak motor yine de 3.000 rpm'den yukarıya doğru 800 lb ft (1.080 Nm) muazzam bir tork üretir.


Bristol Fighter S, kısmen iyi aerodinamiği sayesinde 200 mil / saat'in üzerinde bir hıza sahiptir, ancak Fighter T, ton başına yaklaşık 600 bhp güç-ağırlık oranı ve en yüksek kuyu hızı ile mutlak bir fırtınadır. BT!


Koenigsegg CCXR etanol üzerinde çalışıyor


Şimdi, Koenigsegg, CCX supercar'a dayanan Koenigsegg CCXR ile birlikte geliyor, ancak şimdi bu versiyon etanol biyoyakıt - E85 ile çalışabiliyor. Etanol, 30'lu yıllardaki yarış yakıtı gibi 100 RON'un üzerinde bir oktan derecesine sahip olduğundan, Saab'ın gösterdiği gibi, benzinden daha fazla güç verir.


Koenigsegg CCXR'de güç, neredeyse herkes için fazlasıyla yeterli olan 806 bhp'den 1.018 bhp'ye çıktı! Maksimum tork, 6.100 rpm'de inanılmaz bir 780 lb ft (1.060 Nm)'dir. Bu %25 daha fazla güç demektir.


Etanol ile yüksek sıkıştırma oranı ve diğer değişikliklerle optimize edildiği sürece herhangi bir motor için %15-25 güç artışı elde edilebilir. Başka bir deyişle, bir benzin istasyonunda durup tankınıza etanol koyup %20 daha fazla güç elde etmeyin. Motor üzerinde çalışacak şekilde tasarlanmadıkça çalışmaz.


Ancak bunu yapmak o kadar da zor değil ve George Bush ABD'de daha fazla etanol kullanmaya çalışırken, daha fazlasının bu yolu izlemesini bekliyoruz. Sonuçta, çok hızlı olmayan bir araba sürseler bile, neredeyse herkes gücü sever.


John Hartley, hızlı arabalar ve süper arabalara ayrılmış, hızlı arabalarla ilgili en son makaleleri okuyabileceğiniz çevrimiçi bir dergi olan http://www.fast-autos.com'un editörüdür. Dünyanın önde gelen otomobil dergilerinin çoğundan yazılar yazdı ve otomobiller ve otomobil endüstrisi hakkında 'Süspansiyon ve Direksiyon Soru-Cevap' ve 'Motor Endüstrisinde Elektronik Devrimi' de dahil olmak üzere birçok kitap yazdı.